poniedziałek, 23 sierpnia 2021

Bez energii - ale czy to źle?

Brakuje czasem kogoś, kto tego przysłowiowego kopa w zadek da.

Kto powie: "Chodź, mała, pójdziemy na spacer".

Kto pomoże "ogarnąć" urlopowy wyjazd, wyszukać kwaterę, załatwić formalności, wybrać dogodne połączenia komunikacyjne.

Kto podpowie, zachęci...

Kto samą obecnością przyda energii i zapału.

Tak wiem, zakochanie i motywacja mają cechę wspólną (rano tę mądrość wyczytałam): przemijają i bez własnego wysiłku się nie obejdzie, by je utrzymać.

Tak wiem, jestem dużą dziewczynką, a duże dziewczynkiczny potrafią sobie radzić.

Zaczęłam dzisiaj urlop. Myślałam o wyjeździe, a tymczasem - sakramencko mi się nic nie chce.

Tylko dużo spać pod pięknym niebieskim, nabytym w sobotę kocem.

Tylko mieć czas dla siebie i zwolnić codzienne obroty.

Oddychać, czytać ksiażki i pić herbatę pod tym błękitnym kocem. Herbatę z sokiem.

A może gdy tak spędzę dwa, trzy dni, przyjdzie mi ochota na coś więcej?

Nie wykluczam.

Dzisiejszy dzień spędzę tak jak w marzeniach powyżej. Tego mi trzeba, nawet deszczowa pogoda mówi mi: Tak! Tak! Tak!

Niemal dosłownie, bo wystukuje jednosylabowymi kroplami na parapecie ☺

4 komentarze:

  1. Choć lubię podróże, to Twój plan na takie spędzenie kilku dni urlopu bardzo mi się podoba. Też tak lubię - domowo, z sobą tylko i dobrą książką. U mnie też deszczowe plumkanie i książkowy raj :)
    Pięknego czasu Ci życzę...niebieski kocyk...musi być cudny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaje się, że obie jesteśmy spod Strzelca :) Ja "też lubię spacerować, też lubię powędrować. Ale po każdym spacerze, ogromna chętka mnie bierze, aby nie mówiąc nikomu, od razu znaleźć się w domu".
      Pamiętasz, kto tak śpiewał? :)

      Usuń
  2. Niebieski kocyk? Lubię. I stosuję poleżenie i nicnierobienie kiedy potrzebuję. Bo każdy potrzebuje, tylko nie każdy umie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. A ja ostatnio intensywnie się dokopuję do tego, co w życiu "moje". Mam masę satysfakcji z tego, choć droga do krótkich nie należy i chwilami lekka obawa ogarnia, czy jeszcze się zdąży z celami, planami, marzeniami.

      Usuń