sobota, 3 sierpnia 2024

Codzienności moje powszednie

Moje odczucia co do prowadzenia bloga od dawna stały się ambiwalentne. Dużo rozmyślam, przeżywam, jedną sprawę potrafię "międlić" do znudzenia. Odnoszę wrażenie, że to interesujące tylko i wyłącznie dla mnie i w takich sferach powinno pozostać - w jakimś sekretnym zeszyciku, w folderze komputerowym dostępnym wyłącznie dla mnie.. Toteż od pewnego czasu znowu milczy "Gruby zeszyt".

Sporo mam różnych mniejszych i większych problemów do rozwiązania ; nieco to przytłacza. Chodzę zmęczona i bez dawnego entuzjazmu dla życia.

Gwoli uściślenia - życie wciąż jest kuszące, ale sił do niego jakby mniej. Czy to efekt słabego zdrowia, przybywających lat, czy może jakieś pierwsze zwiastuny osławionej menopauzy? Takowej na razie jeszcze u siebie nie dostrzegam, ale podobno pierwsze sygnały są subtelne i mogą już wcześniej zapowiadać to przejście w kolejny etap życia. Sporo się teraz o menopauzie pisze w mediach i literaturze, a może to ja zaczęłam na to zwracać uwagę.

Z nowin codziennych - obejrzałam cały stary serial "Chłopi", a zrobiłam to pod wpływem koleżanki, która nadrabiając kinowe zaległości zapoznała się z tym filmem i była zachwycona. To mnie zachęciło, by pokonać uprzedzenia i niechęć, które zawsze odczuwałam w czasie emisji telewizyjnej. Zawsze mi się ta produkcja wydawała ponura i bez życia. Tymczasem przekonałam się, że to naprawdę znakomity film ze świetną kreacją Emilii Krakowskiej - Jagusi.

Ruszyłam też do przodu ze sprawą moich zębów. Towarzyszył temu potężny stres, ale warto było wreszcie podjąć to wyzwanie. Niedługo już uśmiechnę się "jak człowiek", bez skrępowania i to z pewnością poprawi mi samopoczucie. Ostatnia, czwartkowa ekstrakcja daje jeszcze o sobie znać lekkim pobolewaniem i może stąd odczuwany właśnie mało energetyczny nastrój.

4 komentarze:

  1. Trzymaj się i do przodu,zazwyczaj nie jest latwo, cytując napis z koszulki pewnego jegomościa- vide blog To przeczytałam- ,,zawsze k***a coś,,.


















    OdpowiedzUsuń
  2. W ogóle, nasze wpisy są interesujące dla nas samych i sekret blogerstwa polega na tym, że przy zaglądaniu na niewłaściwe blogi dostajemy głównie komentarze kurtuazyjne. Zdarza się jednak, że komentator naprawdę zatrzymuje się u nas, bo sam chce coś napisać. Ja chcę napisać, że serial "Chłopi" obejrzałam jakiś czas temu ponownie i bardzo mi się podobał. Rzeczywiście ponury, ale opisuje ponure życie (i tak ilość przemocy i alkoholu obecnych w chłopskim życiu, jest bardzo okrojona).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, nie zawsze temat poruszany przez kogoś jest istotny dla mnie. Czasami odzywam się głównie z sympatii do autora i wtedy jest to bliższe czystej kurtuazji.
      Film, o którym mowa, uznałam za znakomity. I wcale nie tak ponury, jak mi się wydawało.

      Usuń